Cart

Help

The cart offers an option to put images into and request them.

11.7.-3.8. trekking v Himalájích a výstup na Stok Kangri (6150 m), Ladakh, Indie

Cesta do Ladakhu v indických Himalájích. Buddhistická oblast na hranicích Indie, Pákistánu a Číny je kulturně spjatá s Tibetem. Důvodem, proč sem jet jsou buddhistické kláštery a spousta treků po odlehlých horských údolích. Díky skvělým a přátelským Ladačanům je organizace jakéhokoliv akce naprosto bezproblémová.

Po příletu do Léhu (3500 m) čtyřdenní aklimatizace. Už druhý den jsme schopni courat po městě a další 2 dni taxíkem objíždíme malebné buddhistické kláštery, z nichž nejhezší je Thiksey.

Během sedmi denního Markha Valley Treku stoupáme dvakrát nad hranici 5000m (sedla Ganda La 4870m a Gongmaru La  5130m). Trek je velmi pestrý – prošli jsme vyprahlé pouštní kaňony, skalnatá horská údolí, rozlehlé zelené pláně i vysoká horská sedla s dechberoucími rozhledy. Celou cestu nás na každém kroku provázeli buddhistické stavby a památky. Protože nám bágly nesli koně a na začátku jsme stoupali maximálně 300-400m za den, proběhl celý trek úplně v pohodě. Naštěstí jsme nikdo neměli žádné střevní potíže – důsledně jsme se vyhýbali nevařené zelenině a neloupanému ovoci, maso jsme jedli kuřecí a obezžřetně skopové. Dezinfikovali jsme jakoukoliv vodu, včetně pramenité vody a vody na čištění zubů. Jediným překvapením byly noční deště, díky kterým se některé toky rozvodnily a nebylo úplně jednoduché je brodit (sandály a trekové hole se rozhodně hodí).

Následovala 2denní pauza v Léhu s návštěvou dalších klášterů (scénický Likir a historický Alchi). Já s Martinem pak vyrážíme na šestitisícovku Stok Kangri, ostatní jedou autem k k jezeru Pangong Tso.

Trek na Stok Kangri (6150m) nám zabral i s výstupem 4 dni, ale dalo by se to stihnout i rychleji. Na samotný výstup vyrážíme v jednu v noci, vrcholu dosahujeme v šest ráno a před desátou jsme zpět v base campu (4980m). Vzhledem k množství sněhu je výstup bez maček a cepínu prakticky vyloučený, na sestup používáme i navázání na lano. Teploty pod nulou, takže je to během výstupu na čepici, rukavice, návleky a dobré ponožky v nepromokavých botách. Spaní na hranici pěti tisíc metrů je v pohodě, vhodný je běžný trojsezónní spacák, já jsem měl Rock Empire Ontario plus s komfortem -5°C a nafukovačku Thermarest.

Poslední 3 dni pak jedem autem přes sedlo Khardung La (5610m) do Nubra valley v pohoří Karakorám. V údolí se svezeme na velbloudech v  písečných dunách u vesničky Hundar a podíváme se do na skále postaveného kláštera Diskit.

Let tam: Praha (sobota 6:55) – Léh (neděle 7:05). Let zpět s přenocováním v Londýně: Léh (neděle 7:40) – Praha (pondělí 10:30). Celkem dní na cestě: 24.

Celková cena za akci 44 000 Kč zahrnuje mimo jiné letenku zakoupenou s 5ti měsíčním předstihem (18 750 Kč/osoba), indické vízum (850 Kč/osoba), hotel v Londýně (975 Kč/os/noc), dezinfekci na vodu (600 Kč), jídlo na trek (2600 Kč/osoba), celoroční pojištění Alpenverien (1600 Kč/os), výstup na Stok Kangri s horským vůdcem a nosiči (4500 Kč/os), koně s horsmanem (1800 Kč/os/7dní), 3-denní výlet s autem a řidičem do Nubry (1050 Kč/os), týdenní vstup do Nubry (220 Kč/os), suvenýry (1400 Kč). Spousta vydatných večeří v restauracích v Léhu á 150-200 Kč.